|
General
|
|
Legaturi pagina: Familie
Timp liber Diverse Loc de munca
|
|
|
Incompetenta la nivel inalt |
S-a dat legea 387/2009, lege (intentional am scris cu litera mica lege, ca nu-si merita statutul) care prevede printre altele ca cei cu liceul
pedagogic pot sa devina profesori in invatamantul primar, daca urmeaza studii superioare intr-un domeniu din centralizator... Foarte bine, pana aici.
Dar, in invatamant sunt si invatatori care au terminat Scoala postliceala, cu aceeasi calificare ca cel cu liceul pedagogic. Atentie, este vorba
de o scoala superioara liceului. Pentru acestia, nimic, desi cand au urmat acea scoala nu erau infiintate colegiile, deci nu aveau solutia sa
urmeze un colegiu. Concluzia fireasca este ca s-a omis referirile la acest tip de scoala din lege. Este inspaimantator sa vezi astfel de greseli,
intr-un domeniu in care ar trebui sa lucreze cei mai pregatiti specialisti: invatamantul. Asa ca mi-am imaginat cum s-a dat aceasta lege:
Statea ministrul la o cafea in biroul sau, moment in care intra secretara. Dom ministru, stiti am pe sor-mea invatatoare. Nu se pot mari salariile,
dar dati o lege ca sa fie oarecum mai bine platita! spuse secretara. Da, baigui ministru, ce studii are. Pai a facut liceul pedagogic si apoi
a mai facut ceva cu taxa, nu se poate, stiti, eu ca secretara va servesc devotata. Ia si scrie, tuna si fulgera superiorul: Toti cei care au
liceul pedagogic si urmeaza alte cursuri superioare sa fie profesori pentru invatamantul primar!. In acest timp, insa, portarul isi facu aparitia.
Auzi de noua lege si cu o voce taraganata ceru si el: Ficiorul meu are colegiu...Bine, racni legiuitorul, scrie si de colegii ceva! Si asa,
cat ai zice peste, specialistii din minister o pun de o lege noua. |
31.01.2010 |
Salarii si pensii ca la noi |
Mult discutata Lege a salarizarii unice si a pensiilor este o prioritate pentru FMI, care cere insistent corectarea erorilor din acest sistem.
S-au revoltat si ei cand au vazut ca o femeie de serviciu de la judecatorie ia dublul salariului unui profesor sau pensia unui aviator este de 20 de
ori mai mare decat a unui invatator. Dar, noi suntem tot romani. Vom da legile, dar nu se va schimba nimic. Adica, atunci cand este vorba sa dai
15000 de cadre didactice afara nu te gandesti ca acestea au facut si ele imprumuturi si-au facut planuri pe termen lung, dar cand vine vorba sa
tai din leafa nesimtita a unui functionar intervine o problema: daca acesta are datorii si nu stia ca i se va reduce salariul? Este clasic
romanesc, adica tragic si comic in acelasi timp. Eu cred ca daca salariul unui profesor era la jumatate, dar era corectitudine in cheltuirea banului
public (o utopie pentru Romania) atunci nu ar fi fost nemultumit. Dar cand vezi ca altii se lefaiesc cu sute de milioane pe luna, iar tu nu ai ce
manca, este normal sa fii nemultumit. Stimati guvernanti, dati legea unica, cu o ierarhizare corecta (si nu asa cum ati gandit-o ca justitia trebuie
sa ia mai multi bani, chiar daca angajatul este portar) si luati de la cei cu salarii mari si dati la ceilalti. Veti spune ca sunt putini cei cu
salarii mari. Aveti dreptate, dar tinand cont ca reducand salariului unuia ca acestia, dati cate 1 milion in plus la 70-80 alti bugetari. Nu v-ati
gandit la asta! Luati din pensiile speciale (aici nu vorbesc de cei care au cotizat in fonduri speciale: armata, politie) si legea sa fie pentru toti
nu doar pentru pentru cei "mari". Luati si taiati! Faceti odata dreptate! |
30.01.2010 |
Sarac, dar milostiv |
Romania, o tara aflata in pragul colapsului, care supravietuieste doar cu banii de la FMI si imprumuturile imense de la banci, s-a gandit ca
este momentul sa ajute educatia din Republica Moldova. Este un lucru laudabil la prima vedere, dar sa nu uitam de voturile venite pentru presedinte
de peste Prut. In aceste conditii singurul scop este evident: rasplata votantilor si cand spun lucrul acesta nu ma gandesc la profesorii din
Moldova, la scolile lor, ci la cei care vor administra acei bani si care ii vor imparti asa cum stiu ei. Imaginea insa creata in ochii multor
romani este una extrem de pozitiva: chiar daca suntem saraci, iata ca din putinul nostru ajutam si pe altii. |
28.01.2010 |
FMI-zarea invatamantului |
In urma acordului cu Fondul Monetar European, pentru o noua transa de imprumut, s-a incheiat un contract de supervizare a unor domenii
de cheltuire a banului public. Nimic deosebit pana aici si chiar un lucru de apreciat. Ingrijorator este, insa, faptul ca invatamantul a devenit
unul din domeniile dirijate de FMI, un organism pe care cu siguranta nu-l va interesa performanta in invatamant, ci doar banii, care sa fie
cat mai putini dati. Am impresia ca Guvernul este total depasit de situatie, dar se tine tare, ca musca in ..., pentru ca la orice problema
incearca sa paseze raspunderea. Ce se va intampla in invatamant? Oricum va fi rau, multe disponibilizari, dar nu va fi vina Guvernului, ci a FMI,
ca asa au cerut ei. Astfel, Guvernul va mai scapa de o problema aruncata asupra lui, iar oamenii si sindicatele vor intelege ca tara n-are bani (de dat unora)
si trebuie sa strangem cureaua. Nu stiu de ce mai este necesar sa ne spuna acest lucru, ca deja, cu aceste salarii si preturi am strans-o
si chiar am facut alte gauri ca sa o mai putem strange. |
25.01.2010 |
Vaccinare A/H1N1 |
Virusul ce face ravagii in lume, ce provoaca boala cunoscuta ca "gripa porcina", face ravagii si in Romania.
Simptomele virusului: tuse seaca, febra, secretii nazale apoase, stare generala proasta si oboseala accentuata.
La sfarsitul lunii ianuarie vor fi gata si testele pentru copiii intre 6-16 ani si atunci se va declansa campania de vaccinare in scoli.
Este eficient oare acest vaccin? Din punctul meu de vedere, fiind aceleasi metode de creare a vaccinului ca si la cel de gripa sezoniera, probabil
este eficient, iar studiile arata ca asa pare. Intrebarea care se pune este ce efecte secundare are? Orice intereventie in organismul uman provoaca
anumite efecte secundare asupra organismului. Unele dintre acestea sunt insesizabile, remediindu-se repede, altele pot fi fatale pe termen scurt sau
lung. Vaccinul nu este testat pe termen lung. Nu are nici o garantie ca efectele pe termen lung nu vor fi dezastruoase. Nu stim ce ne asteapta. Poate
nimic si asta spera toata lumea, dar nimeni nu ne poate garanta acest lucru.
Oricum, majoritatea dintre noi vor spune ca vom mai vedea in viitor, sa trecem acum de acest hop. Si toti au mare dreptate, tinand cont ca virusul
este extrem de violent si poate duce la o reactie inversa a sistemului imunitar si la moarte rapida.
Nu stiu daca sunt corecte previziunile unora ca acest vaccin poate provoca, in viitor, cancer, dar, cu siguranta, va crea mutatii ale virusului gripal,
asa cum au facut si alte vaccinuri, iar aceste mutatii, pentru anii urmatori, vor duce la aparitia altor forme de virusi, mult, mult mai puternici si
mai adaptati.
Cu siguranta este si o implicare a companiilor farmaceutice, dar nu se poate estima exact rolul lor in declansarea epidemiei. Ca si in cazul gripei
aviare, interesele si banii, nu tin cont de sanatatea sau de oameni in general. Noi, insa, nu putem decat sa ne resemnam si sa speram ca pe viitor,
vom mai avea si oameni care sa hotarasca pentru omenire si nu numai interese.
Inchei printr-o intrebare retorica: a fost lepra, ciuma, holera, sida, antibiotice din ce in ce mai puternice, gripa...Ce mai urmeaza sau ce se va
intampla cand medicamentele nu vor mai tine pasul cu ceea ce ele provoaca? |
18.01.2010 |
Luati voi pisica |
De ce sa fie acuzat Funeriu ca face rau invatamantului? Luati voi, inspectoratele, pisica de coada si faceti ordine in ograda proprie.
Nimic de zis, dar, dati-mi voie sa am mari suspiciuni in legatura cu ""realizarile inspectoratelor". Inspectoratele au tolerat scolile
cu putini elevi, acelea care aveau posibilitatea sa fie comasate, inspectoratele sunt ""sustinute" de anumiti directori, etc.etc.
Ce masuri mai sunt in discutie?
Cresterea normelor profesorilor cu gradul I si peste 25 de ani vechime, cred ca toti cei care au discutat sunt in situatia aceasta si
prin urmare cred ca va cadea din start
Directori cu norme, cred ca este dificil, mai ales la in conditiile numarului de elevi per unitate cu personalitate juridica cerut si
la sat unde scolile sunt dispersate. Dar repet, aceeasi problema, daca directorii au multa treaba, de ce nu vin inspectorii la catedra
sau si ei au la fel de mult de lucru, ca eu nu stiu sau nu le vad atributiile atat de multe.
Cresterea normei didactice. Stiu ca si eu sunt in situatia aceasta, dar, daca pot sa gandesc realist, in cazul in care si salariile sunt
aduse macar aproape de media europeana, este normal sa fie cam 20 de ore/saptamana (20 ore la catedra+20 ore pregatire = 40 ore saptamanal = 5 zile*8 ore/zi).
Dar repet, sa fie si salarii care sa sustina aceasta munca. Nu inteleg de ce vorbesc unii de situatia din UE, cand un profesor debutant are aprox, in medie,
1000 euro pe luna, in timp ce la noi e 200-250 euro.
Comasarea de clasa. Este posibil doar acolo unde numarul de elevi nu depaseste 20-25 de elevi in clasa. Mai mult cred ca este imposibil.
Unde sunt scoli in diferite zone izolate, normal ca nu poti chinui copiii cu un transport, de multe ori imposibil. Aici este intr-adevar contributia
inspectoratelor, daca isi vor face treaba bine.
Discipline pe arii curriculare. Este cea mai mare prostie si va distruge ce mai este din invatamant. Cum sa pui un profesor specialist in fizica sa predea
la scoala chimia. Vor supravietui doar cadrele care au 2 sau mai multe specializari. Insa, dati-mi voie sa afirm ca foarte multi din cei ce au
urmat dubla sau tripla specializare (nu vorbesc de cei ce au 2 sau 3 facultati la zi), sunt mult inferiori, din toate punctele de vedere (cunostinte, didactica, etc.) celor ce au o singura specializare.
Cei ce au fost preocupati de un lucru anume sunt adevarati specialisti in domeniul respectiv, iar predare, chiar si de notiuni simple, necesita
o viziune asupra domeniului respectiv, nu cum cred unii ca a preda inseamna a lua niste notite si le dictezi elevilor. Asa elevii nu vor reusi
niciodata sa invete si profesorul se va multumi sa faca dictare, iar elevul copiere.
Scoli cu personalitate juridica mai putine. Este intr-adevar o solutie, dar greu de aplicat. Multe sunt luptele pentru suprematie si multi
directori nu vor sa scape din mana functia, iar prieteniile cu inspectoratele fac sa fie si mai dificila aplicarea masurii. Aceasta poate sa scoata
multe posturi, fara a afecta pe profesori. Amintiti-va ca aceste personalitati juridice sunt de putini ani, cand au aparut scoli, unele cu stucturi
plasate chiar comic fata de scoala coordonatoare, si-au angajat personal prin concursuri fictive si doar prin salariul directorului si a celor 5-6
angajati pot salva multe alte scoli de la desfiintare.
Plati compensatorii timp de 2 ani. Este o gluma buna, care poate sa amageasca pe unii. |
17.01.2010 |
Profesori pentru invatamantul primar |
Conform modificarilor la Statutul de organizare si functionare a inv.preuniv. cadrele didactice care predau in invatamantul primar si
au studii superioare in specialitate, pot deveni profesori pentru invatamantul primar. Criteriile sunt specificate in Legea 387/2009, lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2009 pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995 si a Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic |
15.01.2010 |
FMI-zarea Romaniei |
Anul trecut, in timp de criza, PIB-ul Romaniei a scazut cu 7%. A fost criza, dar oare asa cum ne spun guvernantii, patronii sau primariile? Desi
au scazut veniturile la buget si s-a "strans cureaua" (numai pentru cei slabi), imprumuturile de la banci si FMI au fost de zeci de ori mai mari
decat scaderea veniturilor la buget. Usor suntem de manipulati! Este criza, dar nu asa cum se vehiculeaza. Bani nu sunt pentru ca se fura, nu pentru
ca s-au redus veniturile. In plina "criza" reprezentantii si Primariile PDL au primit cate 2 miliarde inainte de campania electorala, Agentiile
Guvernamentale care s-a vorbit atat ca se vor reduce, s-au redus nesemnificativ, iar cele desfiintate au intrat ca "o alta Marie, cu aceeasi palarie",
la alta institutie, careia i s-a marit bugetul, etc.etc. FMI-ul cere reducerea cheltuielor, dar Guvernul, pentru a nu se considera el vinovat,
concediaza si scad salariile in domenii esentiale: invatamant, sanatate, subventii, in timp ce contribuabilii politic continua sa stea sa bea cafeaua
prin fel de fel de institutii ineficiente. Romanului i s-a creat imaginea unui FMI ce taie si spanzura in bugetul unei tari si nimeni n-are ce face.
Gresit! Bineinteles ca FMI-ul da indicatii, bineinteles ca reprezentantii FMI nu au nevoie de educatie in Romania, dar singurul vinovat pentru
toate nu este FMI-ul, ci cei care au gestiunea banului public: Guvernul si Parlamentul. |
10.01.2010 |
Restructurare invatamant |
Nu sunt profet, dar cele afirmate in data de 03.01.2010 s-au adeverit in mare parte. Ieri, in urma discutiilor cu sindicatele
s-au prezentat anumite masuri de "economisire a banului public"". Am spus pe data de 03.01 de unde reise cifra de 15000, iar reprezentantii
Guvernului au confirmat ca este un calcul simplu: nr.elevi-cost per elev-nr.norme, care a dus la concluzia ca sunt 15000 de posturi in plus,
lucru destul de corect statistic, dar care nu tine cont de realitatile din tara, mai ales cele din mediul rural.
Mai importante sunt masurile: preiau ce am spus pe 03.01 referitor la desfiintarea scolilor cu personalitate juridica si marirea normei didactice.
Am gresit cu ceva? Nu, caci asta spune si Guvernul. Mai adauga si ceva la ce nu m-am gandit, pentru ca mi se parea ilogic: managerul scolii se intoarce la
catedra.
Ce se poate intampla odata cu desfiintarea de scoli cu personalitate juridica? Nu este o idee rea, dar rau este ca nu se pun criterii clare
prin care va fi aleasa scoala ce va deveni sediul principal. Astfel, la nivelul fiecarei comune va fi ales locul sediului principal dupa cum
au pile unii: in unele locuri nu va conta numarul de elevi, care cred ca va trebui sa fie primul criteriu, in altele nu va conta distanta cat mai mica
fata de scolile structuri, care cred ca va fi al doilea criteriu. Dar astea sunt pure constatari, caci vor ramane sediile acolo unde anumiti directori
au relatii mai sus-puse. Cine alege directorul? este o alta problema daca se vor desfiinta scoli. Oare macar acum se va avea in vedere capacitatea
de performanta manageriala si activitatea deosebita avuta cu elevii? sau ca si pana acum vor prima implicarea politica, prietenia cu unii,
recomandarile, etc.
Referitor la marirea normei didactice, masura cresterii normei de la 16 la 18 ore/saptamana pentru profesorii cu peste 25 de ani vechime nu ar fi
o tragedie. Nu ar fi o tragedie nici macar daca toate normele ar creste la 20 ore/saptamana, dar profesorii vor fi platiti pentru aceasta.
Marii politicieni se raporteaza la tarile UE. Este foarte bine, dar, din pacate, nu se raporteaza si la salariul profesorilor din UE. De la un salariu
minim (in media pe tari) de 1000 de euro, un profesor face si 25 de ore la clasa, dar atentie ca nu toate orele celor din strainate sunt
de predare/invatare/evaluare, ei avand si ore extracurriculare.
Nu m-am gandit ca dupa ce s-au facut cursuri de management pentru directori, acestia vor trebui sa se intoarca la catedra. Nu stiu ce sa zic, dar cred
ca nu-si va putea face orele. Oare nu sunt altii care ar trebui sa se intoarca la catedra ca eu nu le inteleg rostul. Aici ma refer la multimea de
inspectori scolari. Oare de ce nu se reduce totul la un responsabil de personal (caci daca lasam angajarile la Consiliul Local va deveni profesor
de matematica fratele vreunui primar cu 5 clase cand se faceau doar 4) si unul financiar-contabil. Restul sa fie cu obligatie la catedra, iar
functia sa se manifeste prin activitati suplimentare (la fel ca directorii, caci oricum nu au mai multe responsabilitati, bine le au unii care
nu stiu sa foloseasca un computer pentru a avea o baza de date)
Nu sunt nici contra maririi numarului de elevi la clasa, dar depinde ce inseamna aceasta. Daca sunt cazuri in care o clasa a supravietuit aproape de
alta scoala cu un numar mic de elevi, pentru ca si numai daca singurul argument este relatia unuia sau altul cu cei superiori, atunci da. Dar,
daca ajungem sa predam la primar la 30-49 de elevi si trebuie sa le misti mana la fiecare pentru a-i invata sa scrie, atunci cred ca Funeriu ar trebui
sa faca asta.
Trebuie sa se schimbe ceva in invatamant? Este normal ca invatamantul trebuie reformat, dar nu asa, pornind de la o cifra seaca de economie financiara.
Performantele elevilor sunt foarte mici (privind in general) si aceasta are multe cauze, dar principala este lipsa de motivatie. La evaluare, care o
fi ea cel mai slab pregatit ia note mari ca a copiat ce trebuie, la licee se intra si se merge bine pentru ca profesorii isi pastreaza numarul de elevi,
caci altfel isi pierd postul, iar facultate face oricine si orice fel de facultate. Singura conditie este sa ai bani. Am afirmat si inca mai afirm
ca daca cineva ar plati taxele si deplasare as face orice fel de studii universitare si postuniversitare si orice master si doctorat, in orice
domeniu, chiar si in chimie macromoleculara. Atunci de ce sa se chinuie si sa invete un elev? Prin urmare punctul de plecare al reformei este
invatamantul superior, unde doar cei merituosi sa poata accede la acest sistem si cei cu adevarat capabili sa faca mastere si doctorate, fie ele
si in strainante. Daca am clarificat lucrul acesta, atunci liceele vor trebui raportate la numarul de elevi performanti (adica sa cuprinda trei sferturi
din numarul absolventilor de gimnaziu si atunci va fi concurenta). Este absolut necesara introducerea examenului de admitere la licee de prestigiu,
ca sa-si poata selectiona elevii cei mai buni, iar evaluarea pentru celelalte licee sa se faca corect si tinand cont de specificul scolii V-VIII, aceea
de scoala generala. Ulterior, aceasta reforma de sus in jos trebuie sa continue la gimnaziu, primar si prescolar.
Pentru preuniversitar este nevoie clarificarea curriculara: primarul cu notiuni primare, gimnaziu cu notiuni generale, iar liceu tinand cont de
orientarea fireasca: reala, umana sau tehnologica. Pentru primar este inacceptabila folosirea unor notiuni pe care si invatatorii sunt nevoiti sa le
caute prin cartile de istorie (de exemplu), pentru gimnaziu sa nu se mai vorbeasca de reducerea numarului de obiecte, ci din contra de cresterea numarului
lor, dar scaderea continuturilor. Poate oricine sa se uite prin manuale, ma refer la cei cu studii universitare (cu diploma luata pe bune si nu
cu bani) si vor vedea ca 80% dintre notiuni nu le stiu si nici nu le-au folosit vreodata. Nu doresc sa dau exemple concrete pentru ca sa nu ofensez
vreun profesor, dar acesta este adevarul. Nu in ultimul rand, desi am plecat de la universitar pentru ca am considerat ca este un exemplu concret,
mai sus este o problema cu cei ce dirijeaza la nivel de Guvern si inspectorate invatamantul. Reforma aceasta este necesara.
Vorbesc marii cunoscatori de reducerea numarul de obiecte. Se poate face acest lucru, dar pe termen lung. Aplicata acum aceasta reducere o inteleg prin
formarea unor discipline din ariile curriculare. Ma gandesc cum un profesor de Stiinte, ce a studiat in facultate Biologia va putea preda ore cu un continut
de chimie, daca nu stie nimic din acestea si nu poate avea o viziune generala asupra notiunilor. Cum un profesor de Geografie va preda Istorie sau Religie.
Se discuta si despre Religie, este necesara in invatamant? Eu nu voi repeta sutele de argumente in acest sens. Ma pun in situatia unui copil care
termina un nivel de invatamant si nu are nici o notiune legata de notiunile religioase, merge sa boteze pe cineva si nu stie Crezul, se duce la
Biserica si sta la slujba ca la un spectacol, se cununa si nu stie sa faca bine cruce, discuta cu un partener sau prieten din Brazilia si daca
intervine in discutie macar vreun termen religios habar nu are la ce se refera, etc.etc. Este foarte bine ca noi pregatim competente, dar daca ne-am
lua dupa unii a pregati elevul pentru viata inseamna sa stie Teorema lui Pitagora si ce a facut cand a fost tanar Eminescu atunci cand va fi doctor
(lucruri pe care nu le va folosi niciodata) si sa nu stie ce reprezinta acei oameni in negru care merg pe strada si care este misiunea lor.
|
06.01.2010 |
Legea unica a salarizarii |
Desi cu 1 ianuarie 2010 a intrat in vigoare Legea unica a salarizarii din sistemul bugetar, SALARIILE RAMAN
ACELEASI.
Este posibil ca sa scada in urma viitoarelor masuri de reducere a cheltuielilor bugetare pe care
Guvernul le va lua. Este posibil ca sa mai fie concediu fortat neplatit, este posibil sa recuperam materia fara
plata sau cine mai stie la ce s-or mai gandi "alesii" nostri. Oricum s-a facut o lege care are tenta de izolare si
denigrare a invatamantului si nu trebuie sa ne asteptam la lucruri mai bune. Europa cauta muncitori necalificati,
iar o tara fara elite intelectuale este mai usor de manipulat. Asta-si doreste Europa si guvernantii nostri si, iata
ca au reusit. Oricum nu stiu cum se va aplica, caci vom vedea cand vor aparea normele de aplicare si vor disparea contradictiile. |
03.01.2010 |
Concedieri in invatamant |
De la 1 septembrie 2010 15000 de cadre didactice vor fi disponibilizate.
Ordonanta Guvernamentala 114/2009 a lui Boc sau a cui o fi... a inceput reforma sistemului cu distrugerea invatamantului.
Oricum acest domeniu performant inante de revolutie "λra primul pe care trebuia sa se faca experimente legislative si
care nu era bine ca performa". In vara anului 2009 s-a facut o incadrare in care calculul final era raportul nr.elevi-cost per elev-
nr.profesori raportat la elevi. In urma acestui calcul a reiesit cifra seaca de 15.000, cifra ce nu tine cont de realitatile din tara,
ci doar de un calcul statistic. Intrebarea care se pune este de ce invatamantul primul? Pentru ca s-a constat ca este cel mai
usor de manipulat, bineinteles cu ajutorul liderilor de sindicate. INVATAMANTUL ESTE CONDUS SI DIRIJAT POLITIC, pentru responsabili
nu conteza cat invata un elev, nu conteaza formare competentelor, ci conteaza sa existe un fel de scoala si cat mai ieftina posibil.
De ce nu au disparut acei bugetari care stau la un birou si beau cafeaua, iar cand te duci cu o problema spun ca nu stiu si te trimit
la alta locatie (desi este de competenta lor - si nu doresc deocamdata sa dau exemple concrete)? Raspunsul este unul foarte simplu:
acele posturi sunt o rasplata la contributia politica. Din toamna va fi marit numarul minim de elevi din clasa (chiar daca se vor
desfiinta mii de scoli si posturi si elevii vor trebui sa mearga zeci de km.), va fi marita norma didactica, vor disparea ore din
planul cadru. Unele scoli, unde responsabilii sunt implicati politic vor supravietui, chiar daca nu au elevi (deocamdata fara exemple
concrete), iar altele care au numarul de elevi vor disparea pentru ca asa vor "sefii". PRIORITAR IN INVATAMANT ESTE ACUM: COSTURI
CAT MAI PUTINE, DIPLOME CAT MAI MULTE LUATE PE BANI, SPALARI DE BANI, RASPATA PENTRU CONTRIBUTIA POLITICA, etc. si nici un responsabil
nu pune problema cum sa facem ca sa obtinem o performanta scolara ridicata. |
03.01.2010 |
Noul Ministru al Educatiei - Petru Daniel Funeriu |
Ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului este condus din dec.2009 de Petru Daniel FUNERIU - Curriculum vitae
Noul ministru al Educatiei are in portofoliu studii de specialitate in domeniul chimiei. Tinand cont de realitatile invatamantului superior
de azi (si din lume, nu numai din tara, daca ai bani poti face orice studii), nu as dori sa vorbesc despre titlurile si studiile in strainate
ale domnului Funeriu. Poate sunt, intr-adevar, merite deosebite, dar pana la confirmare cred ca trebuie sa asteptam. Oricum, nu sunt de contestat
realizarile stiintifice si de cercetare, dar va ramane sa vedem cum se va descurca in noua functie. Ramane sa vedem viziunea noului ministru, care sa
ne confirme sau infirme realitatea realizarilor sale (mai avem un exemplu de ministru celebru cu un CV deosebit si care s-a dovedit a fi
o piesa creat special pentru o functie de "cineva"). |
27.12.2009 |
|
|